Μουσικός, Συνθέτρια
Γεννήθηκε στο μικρό ορεινό χωριό Τείχιο της Φωκίδας, & στα επτά της χρόνια μετακόμισε, μαζί με την οικογένειά της, στην Αθήνα. Εκεί, άρχισε από νωρίς να μαθαίνει πιάνο, ενώ λίγο αργότερα πήγε & σε ωδείο για θεωρητικά μαθήματα στη μουσική. Από τα σχολικά της χρόνια διακρίθηκε ως πιανίστα με πολλές προοπτικές. Παρ’όλα αυτά, κυρίως για να ικανοποιήσει την επιθυμία του πατέρα της, σπούδασε ιστορία & αρχαιολογία στη φιλοσοφική σχολή, προτού αφοσιωθεί ολοκληρωτικά στη μουσική.
Από το ‘69 ως το ‘74 σπούδασε στο Παρίσι εθνομουσικολογία, διεύθυνση ορχήστρας, ενορχήστρωση, ενώ ήδη είχε αρχίσει να γράφει δική της μουσική. Στο Παρίσι γνωρίστηκε & έκανε παρέα με τη Μαρία Φαραντούρη, η οποία της έδωσε το κίνητρο να μελοποιήσει, το 1972, μια σειρά ποιημάτων του Κ.Χ. Μύρη, με αποτέλεσμα την κυκλοφορία της πρώτης της ολοκληρωμένης δουλειάς, του δίσκου “Μεγάλη αγρυπνία”, το ’75, μετά την πτώση της χούντας. Ο δίσκος αυτός ήταν & ο μοναδικός δίσκος της Καραίνδρου που περιείχε αποκλειστικά τραγούδια.
Αφού επέστρεψε στην Ελλάδα, από το ’75 ως το ’82 η Καραίνδρου υπήρξε στέλεχος του τρίτου προγράμματος της ΕΡΤ, κοντά στον Μάνο Χατζιδάκι, με τον οποίο είχε γνωριστεί & δεθεί από τα χρόνια του Παρισιού. Από νωρίς εξειδικεύτηκε στην κινηματογραφική & θεατρική μουσική, ξεκινώντας με δύο ταινίες του Χριστόφορου Χριστοφή, τη “Περιπλάνηση” & τη “Ρόζα” (για την οποία η Καραϊνδρου πήρε το πρώτο της βραβείο μουσικής στο Φεστιβάλ Θεσ/νίκης). Εκεί, στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης το ’82, γνώρισε & τον σκηνοθέτη Θόδωρο Αγγελόπουλο, ο οποίος της ζήτησε να συνεργαστούν. Καρπός της πρώτης τους αυτής συνεργασίας ήταν το θαυμάσιο “Ταξίδι στα Κύθηρα”, ενώ τα επόμενα χρόνια, η Καραίνδρου συνεργάστηκε & με άλλους σκηνοθέτες, όπως την Τόνια Μαρκετάκη, τον Jules Dassin, τον Chris Markre, την Margarethe von Trotta, τον Δημ.Μαυρίκιο, τον Τάκη Κανελλόπουλο, τον Λευτέρη Ξανθόπουλο
Πάντως, η μακροχρόνια & πολύ επιτυχημένη συνεργασία της με τον Αγγελόπουλο έχει παίξει ίσως τον σημαντικότερο ρόλο στην καριέρα της, καθώς της άνοιξε από νωρίς διάπλατα τις πόρτες & στο κοινό του εξωτερικού, χωρίς όμως ποτέ να χάνει την επαφή της με την Ελλάδα.
Ίδρυσε το “Εργαστήρι Μουσικής Προφορικής Παράδοσης” στο Πνευματικό Κέντρο “`Ωρα” (1976-77) και από το 1977 ώς το 1982 ήταν συνεργάτης του Μ. Χατζιδάκι στο Γ’ Πρόγραμμα της Ραδιοφωνίας (κάνοντας εκπομπές για τη μεσαιωνική και την παραδοσιακή μουσική, και διοργανώνοντας “συναντήσεις” πρακτικών λαϊκών οργανοπαικτών, αλλά και συναυλίες και επιτυχημένες εμφανίσεις της Ελλάδος σε διεθνή φολκλορικά Φεστιβάλ).
Παράλληλα, άρχισε από το 1972 να συνθέτει για το θέατρο και τον κινηματογράφο, διανύοντας μια πολυβραβευμένη καριέρα στο χώρο που την οδήγησε στο 9ο Ευρωπαϊκό Φεστιβάλ Κινηματογράφου (Ιταλία 1992) ώς το βραβείο “Φελλίνι” (“για τον καλύτερο κινηματογραφικό συνθέτη της Ευρώπης”…).
Έγραψε τη μουσική (κυκλοφορεί σε δίσκους) για όλες τις ταινίες του Θόδωρου Αγγελόπουλου, (“Ταξίδι στα Κύθηρα”, “Ο μελισσοκόμος”, “Τοπίο στην ομίχλη”, “Το μετέωρο βήμα του πελαργού” , “Το βλέμμα του Οδυσσέα” κ.α.).
Το 1989 μετείχε στην κριτική Επιτροπή του 46ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας και από το 1990 ώς το 1992 ήταν υπεύθυνη μουσικής στο “Εργαστήρι Θεάτρου και Μουσικής” του καλλιτεχνικού Οργανισμού “Φάσμα”. Το 1993 έπαιξε έργα της σε μια κατάμεστη Επίδαυρο, κάτι που άλλωστε είχε επαναληφθεί και στο Ηρώδειο.
Τα κυριότερα έργα της (εκτός των προαναφερομένων) είναι “Το χρονικό μιας Κυριακής” , “Πολεμόντα”, “Η περιπλάνηση”, “`Ομορφη πόλη”, “Η Αφρικάνα”, “Το ημέρωμα της στρίγκλας” και “Αγάπης αγώνας άγονος”, “Ο γλάρος”, “Ο θείος Βάνιας”, “Γαλήνη”, “Λωξάνδρα” και πλήθος άλλων για τον κινηματογράφο, το θέατρο και την τηλεόραση.
Από αυτά τα έργα και τις μελωδίες τους έχει σχηματίσει πλήθος σουίτες, φαντασίες, χορευτικά μέρη και “περιλήψεις” για ορχήστρες ή για σόλο όργανα. Παράλληλα έχει συνθέσει και ανεξάρτητες φωνητικές ή οργανικές συνθέσεις.
Οι δίσκοι της κυκλοφορούν σε όλο τον κόσμο με όλο & μεγαλύτερη απήχηση, ενώ τα τελευταία χρόνια η γνωστή ανεξάρτητη γερμανική εταιρία ECM & συγκεκριμένα ο δημιουργός της εταιρίας, Μάνφρεντ Άιχερ, έχει αναλάβει την παραγωγή & διανομή της μουσικής της. Η Καραίνδρου έχει τιμηθεί με το βραβείο Φελίνι “καλύτερου συνθέτη της Ευρώπης”, όπως επίσης & με τέσσερα βραβεία μουσικής κινηματογράφου στην Ελλάδα , ενώ γνωστοί κριτικοί από όλο τον κόσμο έχουν εκφραστεί θετικότατα για το έργο της.
Πηγή: mousikorama.gr